Je vindt de bijzondere motoren van Energica op het grootste premium lifestyle-event van Europa, Masters of LXRY. Dit wordt van 7 t/m 11 december 2017 georganiseerd in de RAI Amsterdam. Klik hier voor meer informatie of hier om tickets te bestellen.
ELECTRIC MOTORCYCLES
Elektrisch rijden is de toekomst. Dat geldt zowel voor de vierwielers als tweewielers. En dat juichen bedrijven als Electric Motorcycles Nederland en de Italiaanse fabrikant Energica maar al te graag toe. Maar wat is eigenlijk de huidige status van de elektrische motoren?
240 BEGRENSDE KILOMETERS PER UUR, LADEN IN 20 MINUTEN
Heerste er aanvankelijk nog enige (conservatieve) twijfel over de elektrische motor, sinds 2014 is het tij gekeerd. In de eerste plaats is dat natuurlijk een logisch gevolg van het toenemende aantal motorrijders, dat zijn er in Nederland nu 720.000. Een tweede impuls is te danken aan de stijging onder de jongeren van maar liefst 47%. Want de nieuwe generatie is over het algemeen goed te porren voor verduurzaming. Groot gelijk, want voor een inferieure rijervaring ten opzichte van traditionele brandstofmotoren hoeft niemand te vrezen. Inmiddels is de range al gelijk of meer dan menig brandstof motor en is het een kwestie van tijd dat de range nog groter wordt.
De ontwikkelingen gaan net als het laden snel. De motoren worden nu al begrensd op 240 km/h..
ENERGICA, GEÏNSPIREERD DOOR DE AUTOSPORT
Electric Motorcycles Nederland is de ‘one stop shop’ voor voertuigen met een elektrische aandrijving op twee, drie en vier wielen. Het is zelfs de enige onderneming in de Benelux die deze voertuigen zowel verkoopt, verhuurt als leaset. Je kunt er dan ook altijd op een ‘green carpet‘-ervaring rekenen. En trouwens ook op een landelijke onderhoud- dekkingsgarantie, een unieke breng- en haalservice en een winterstalling. Bij Electric Motorcycles Nederland vind je onder andere het Italiaanse merk Energica, dat staat voor de ultieme expressie van Italiaanse luxe en design. Deze fabrikant gebruikt kennis uit de autoracewereld om de beste modellen te ontwikkelen. En dat zonder versnellingen, koppeling of schakelen. Dus alle concentratie kan gaan naar het accelereren, gasrespons, sturen en remmen.